onsdag den 22. juni 2011

Kartoffeldeller med majs..

For meeeeget lang tid siden testede jeg denne opskrift til en vegetarisk kogebog, men jeg hørte faktisk ikke rigtig mere til den.
Efter en oprydning i min mailbox fandt jeg dog opskriften og fik lyst til at lave dem igen, for jeg havde en rest kogte kartofler, der fint kunne bruges.
De smager rigtigt dejligt, både som varme og som koldt pålæg på rugbrød.
Denne gang tilsatte jeg nogle friske krydderurter, for de kunne godt bruge lidt ekstra smag.
Jeg tror, at de er bedre med "gamle kartofler", da de nye er lidt blødere i konsistensen, så farsen blev lidt blødere end sidste gang.

Kartoffeldeller med majs (ca. 10 stk)
5 kartofler
2 dl. majs
1 løg
1 dl. hvedemel
2 fed hvidløg
friskhakket purløg og timian
salt, peber og olivenolie

Kog kartoflerne til de er møre og mos dem- en kold kartoffelrest kan også sagtens bruges.
Hak løget meget fint og pres hvidløg.
Bland de mosede kartofler med majs, løg,hvidløg, mel, salt, peber og krydderurter til en blød "fars".
Varm en god slat olivenolie op i en pande og form dejen til deller.
Steg dem til de er gyldne og sprøde- de skal have lidt længere end man lige regner med, ellers bliver de klæge og kedelige indeni.

2 kommentarer:

JOSE ET CHRIS sagde ...

Virkelig lækker blog, virkelig flotte billeder, man får lyst til at lave ALT det mad du poster! Vi vil helt klart følge dig! Kig forbi vores madblog også: www.joseetchris.blogspot.com

MissMuffin sagde ...

Hej Piger

Mange TAK for de søde ord:)
Dejligt at høre, at i synes om bloggen- jeres er også ret fin!
Hvad er historien bag det franske?