torsdag den 14. april 2011

MissMuffins Bondesalat

Da jeg var på Cafe Stygge for nyligt fik jeg endnu engang deres lækre bondesalat, med stegte kartofler og bacon. Mums:)
I aften prøvede jeg så min egen version, som også smagte rigtig lækkert, men ikke helt så god som den originale- meen, jeg tror nu også, at min version er lidt mere fedtfattig:)
Det er hvertfald rigtig dejlig og nem mad, som Kristian også spiste med stor fornøjelse- der er jo bacon på:)
Hvis det skal være lidt sundere kan der tilsættes dampet broccoli, ærter og stegte champignon, det ville heller ikke være dårligt!

MissMuffins Bondesalat (2 pers.)
ca. 400 g. små kartofler
1 pk. bacon i skiver
1 stort rødløg
½ pk. babyleaves
purløg
olivenolie, groft salt

Dressing:

4 spsk. cremefraiche
1 stort fed hvidløg, presset
salt, peber, citronsaft

Rør dressingen sammen og lad den trække på køl.

Skrub kartoflerne rene og halver dem.
Vend dem i olivenolie og groft salt og hæld dem ud på en bageplade med bagepapir.
Bag dem ved 200 grader i ca. 30 min til de er gyldne og sprøde.
Imens skylles salaten og anrettes på 2 tallerkner.
Steg bacon til det er sprødt og lad den dryppe af på fedtsugende papir.
Skær rødløget i tynde skiver og steg det i lidt af baconfedtet ved svag varme, til løgene er bløde og brune.
Anret kartoflerne oven på salaten, kom løg over og smuldr bacon udover.
Dryp med dressing og hakket purløg.

6 kommentarer:

Hjertemad - Louise sagde ...

Man går aldrig galt i byen med bacon og kartofler - ser yummy ud!
/Louise

MissMuffin sagde ...

Nej vel?! Det er en sikker kombination:)

Anonym sagde ...

Det ser LÆKKERT ud! Elsker salater, hvor det hele ligesom er samlet :-)

Mange hilsner
BIrthe

MissMuffin sagde ...

Det er også rigtig lækkert Birthe, helt sikert noget jeg vil lave igen:)

Dorte sagde ...

Sidder og gennem kigger alle dine opskrifter.... blir sgu helt sulten;) Du er godt nok kreativ i køkkenet ;) Meget flot sat op det hele;) Jeg skal ha lavet denne Bondesalat i aften tror jeg;)

MissMuffin sagde ...

Tak for rosen Dorte, det er dejligt at høre at mit "arbejde" kan bruges af andre:)
Bondesalaten er en af mine egne favoritter, så jeg håber den falder i din smag..
På cafeen tror jeg, at de steger kartofler i olie, så de er sprøde og fedtede på den helt rigtige måde:)