fredag den 31. august 2012

Müesli med choko-fras

Jeg kan snart ikke huske, hvornår jeg sidst købte en pose müesli, for det er altså sundere og billigere at lave sit eget. Nu elsker jeg choko-müesli, så denne gang lavede jeg nogle chokoladeovertrukne Havrefras til lige at pifte den vanlige blanding lidt op. Cornflakes vil også være gode:) Det selvfølgeligt ikke sååå sundt, men bruger man en god kvalitetschokolade, så går det vidst nok:)
Jeg spiser den som regel ovenpå en smoothie eller som her, med vaniljeyoghurt og friske hindbær.

Müesli med choko-fras
4 dl. rugflager
2 dl. havregryn
2 dl. hørfrø
1 dl. græskarkerner
2 spsk. sirup
½ dl. mørke chokoladeknapper
ca. 2-2½ dl. havrefras

Start med at smelte chokoladen over vandbad eller i mikroovnen.
Bland havrefrasene i den smeltede chokolade og vend forsigtigt rundt. Havrefrasene skal være dækkede, men ikke svømme i chokolade.
Bred dem ud på et stykke bagepapir og lad dem tørre.
Bland rugflager, havregryn, hørfrø, græskarkerner og hasselnødder i en skål. Rør siruppen i og bland det rigtig godt.
Bred det ud på en bageplade med bagepapir.
Rist det ved 200 grader i ca. 10 min. Rør i det flere gange undervejs, så det ikke brænder på.
Lad det køle helt af, bland det med choko-fras og kom det på et lufttæt glas.

Ingen kommentarer: