onsdag den 8. september 2010

Pasta med svampe og portvin..

Det her er en dejlig måde at spise pasta på, selvom den måske godt li kunne ha klaret et ordenligt drøn persille til slut, men det kunne jeg ikke gøre mod Kristian, når nu der også var spinat i:)
Opskriften er fra bogen "Vegetarretter"fra forlaget Parragon, købt til en 50'er i Føtex sidste måned..
Jeg har tilføjet 2 håndfulde frisk spinat og så brugte jeg Marsala, som vidst også er en portvin, men er ikke just vinekspert:)
Jeg er ikke så vild med de soltørrede tomater, som man køber i supermarkederne, så jeg lavede en lille portion igår, da kyllingen alligevel var i ovnen, det passede lige med de tomater jeg havde tilbage.


Pasta med svampe og portvin (2 pers.)
1 pakke frisk pasta
25 g smør
1 spsk olivenolie
1 fed hvidløg, presset
1 stort løg, hakket
250 g hvide champignon, hakkede
2 håndfulde frisk spinat, skyllet og nippet
1 tsk hvedemel
1 spsk marsala
ca. 1 dl cremefine madlavningsfløde
50-60 g soltørrede tomater
salt, peber, muskatnød


Tilbehør:
Groft brød
evt. hakket persille

Smelt smør og olie i en stor gryde.
Steg løg og hvidløg ved jævn varme i et par min, til de er bløde og klare.
Tilsæt champignon og svits dem med et par minutter.
Drys melet over.
Rør fløde og portvin i lidt af gangen og tilsæt de soltørrede tomater.
Lad saucen simre 8 min. ved svag varme og smag til med salt, peber og muskatnød.
Kog pastaen efter anvisningen på pakken og lad den dryppe af.
Bland pasta og sauce sammen i en stor skål eller i gryden og server med det samme.

Ingen kommentarer: