torsdag den 23. september 2010

Daim Cookies..

Man skulle tro jeg var sponsoreret af Daim:)
Først Daim-muffins, så Daim-islagkage og nu Daim-cookies!
De her cookies er fra Amos "Den Store Bagebog 3- året rundt" og er super nemme at lave.
Igår blev de dessert sammen med 2 kugler chokoladeis og friske hindbær og det smagte skønt med de her spørde cookies til.
Jeg lavede kun ½ portion og fik ca. 20 cookies ud af den- men de blev ikke helt så flade som jeg håbede på, så tryk dem godt flade inden de bages.
Desuden undlod jeg at komme vand i, ellers ville dejen være blevet alt for blød.

Daim Cookies (ca. 20 stk)
150 g hvedemel
100 g blødt smør
50 g brun farin
30 g sukker
½ æg
75 g hakket daim eller hele daimkugler
1 tsk vaniljesukker
½ tsk natron.

Rør smør, sukker, farin og æg godt sammen.
Rør derefter daim, hvedemel, vaniljesukker og natron i til en jævn dej.
Tag dejen ud på et meldrysset bord og tril den til en pølse- kom den evt. i køleskabet ½ times tid, så bliver det nok nemmer. Jeg trillede små kugler i våde hænder, som jeg trykkede flade inden de kom på en bageplade med bagepapir, for det var noget nemmere.
Bag dem ved 200 grader varmluft i 6-8 min.
Lad dem køle helt af, inden de kommes på en tætsluttende dåse.

Ingen kommentarer: