mandag den 17. januar 2011

Sweet Love- en slags brændende kærlighed og mos med søde kartofler..

For et par uger siden fulgte Lone Kjærs "Sund på den fede måde" med som en lille mine-udgave sammen med ALTfordamerne, så det blev jeg jo nød til at købe.
Sikke en masse dejlige, spændende og sunde retter hun disker op med!
Så det var et rigtig godt køb.
Denne sunde og moderne udgave af kartoffelmos med brændende kærlighed er smagfuld og lækker og Kristian spiste også med fornøjelse- men han spiser nærmest også hvad som helst bar der er bacon på:)
Jeg justerede lidt i mængderne og erstattede græsk yoghurt 10% med Skyr 0,2%.
Pr. person indeholder portionen ca. 530 kcal, men med lidt mere bacon og et mere fedtfattigt surmælksprodukt stemmer det nok ikke helt mere:)
Portionen er ikke så stor, men passer lige til os herhjemme- så er der også plads til at klemme en fastelavnsbolle ned:)

Sweet Love (2 pers.)
350 g. kartofler
350 g. søde kartofler
1 dl græsk yoghurt / skyr
salt og peber
1 rødløg
½ lille fennikel
1 stor gulerod
100 g. bacon i tern
masser af persille

Skræl begge slags kartofler og skær dem i grove tern.

Kog dem helt møre i rigeligt med vand i ca. 20 min.
Imens pilles og hakkes løgene, guleroden skrælles og hakkes fint og fennikelen hakkes fint.
Steg baconen i ca. 3 min på en tør pande sammen med løget.
Den må endeligt ikke blive helt sprød endnu!
Tilsæt gulerod og fennikel og steg yderligere i 3 min.
Hæld vandet fra kartoflerne og mos dem godt med en kartoffelmoser (jeg bruger min elpisker).
Vend skødesløst mosen med yoghurten og smag til med salt og peber.
Serveres med bacon-blandingen og masser af persille på toppen.

Ingen kommentarer: