lørdag den 26. februar 2011

MissMuffins pasta med flødesauce og små kyllingekødboller..

Endnu en pastaret er blevet lavet og spist herhjemme. Vi elsker pasta!
Retten er egentligt en reste-ret, for vi havde kyllingefars i fryseren, en slat hvidvin og lidt forskellige grøntsager i fryseren, så der manglede nærmest kun fløden:)
Opskriften på flødesaucen er ikke min egen, men fra en kogebog der hedder "Pasta- på den nemme måde", som jeg købte i Føtex forleden til 49 kr. Den ser ret lovende ud:)
Jeg kom lidt grøntsager ved det sidste minut, så de lige blev gennemvarmet og det smagte faktisk helt ok..

MissMuffins Pasta med flødesauce og små kyllingekødboller
Flødesauce:
2 forårsløg
1 fed hvidløg
1 1/4 dl. hvidvin
2½ dl. piskefløde
1 spsk. olivenolie
salt, peber
½ gul peberfrugt i tern
6 cherrytomater i kvarte
1/4 dl. majs

Kyllingekødboller:

400 g. hakket kyllingekød
1 lille løg
2 spsk. revet parmesan
ca. 20 g. groft mel
½ bdt. hakket persille
lidt revet citronskal
salt, peber

Tilbehør:

Kogt pasta
Revet parmesan eller gruyere
Hakket persille

Skær forårsløgene i tynde ringe og pres hvidløget.
Varm olien i en lille gryde og svits forårsløget heri ca. 2 min.
Kom hvidløget ved og svits 1 min.
Hæld hvidvinen i og kog ved høj varme i ca. 10 min, til vinen er reduceret til det halve.
Hæld fløden ved og lad simre ved lav varme i ca. 10 min. til den er cremet.
Tilsæt grøntsagerne og lad dem koge med det sidste minut.
Vend saucen i den varme pasta og server med det samme.
Rør alle ingredienserne til farsen sammen og tril den til små kødboller.
Steg dem i rigeligt olie til de er gyldne og sprøde.
Server pastaen med kødboller, revet ost og persille.

Ingen kommentarer: