mandag den 10. september 2012

Mini Berry Cheesecakes

Min familie har de sidste par gange vi har været samlet ønsket cheesecake. Vi spiste hjemme hos mormor lørdag aften, så jeg valgte at lave de her små cheesecakes fra The Comfort of Cooking. De er nemlig super nemme at lave og med en forkølelse og en forslået røv var det nødvendigt:)
De smagte ok, men de smagte altså lidt af æg!
Ved ikke om det var fordi fyldet var bagt? Altså, de var helt ok når der kom lidt snask ovenpå, så det var ikke en ren katestrofe:)
Jeg valgte at toppe dem med en vildt lækker marmelade med blåbær fra Fynbo Marmelade og så et par stykker kun med et stort, friskt hindbær ovenpå.

Mini Berry Cheesecakes (12-15 mini)
Bund:
6-7 grovkiks (jeg brugte digestive)
4-5 spsk.smeltet smør

Ostecreme:
225 g. flødeost
2 æg
2 spsk. citronskal
1 1/4 dl. sukker

Topping:
Marmelade, flødeskum, friske bær osv.

Kom kiksene i en foodprocessor og kør dem til krummer. Tilsæt smørret lidt af gangen til du har en "sandet" masse.
Kom små papirsforme i en minimuffin-plade.
Fordel fyldet til bundene heri og pres det rigtig godt sammen.
Pisk flødeosten til den er luftig. Tilsæt æggene et af gangen og pisk til massen er ensartet.
Pisk sukker og citronsaft i.
Fordel blandingen ovenpå bundene.
Bag dem ved 175 grader i 15min til de er gyldne på toppen.
Tag dem ud og lad dem køle helt af i formen. De vil falde lidt sammen når de er kølet af.
Ved servering toppes de med marmelade og/eller friske bær.

Ingen kommentarer: