onsdag den 8. maj 2013

LCHF-smoothie

I sådan en LCHF-smoothie skal der 1 æg i! Det er lige hardcore nok til mig, så jeg smed et par skefulde creme fraiche 38% i. Det gav både lidt syrlighed, lidt konsistens og så fik jeg brugt det sidste. Til gengæld spiste jeg så ægget ved siden af som blødkogt. Ikke dårligt:)
Mine avocadoer var ikke modne, men havde de været det, så havde jeg smidt ½ i, for det giver den helt rigtige konsistens og lidt af de gode fedtstoffer.
Kokosmælken i smoothien er virkeligt lækker og giver en rigtig god smag. Jeg ville nok blive træt af det hvis jeg brugte det hver gang jeg spiste en smoothie, men engang imellem er det rigtig lækkert. Ja, det var det også med mynten og basilikummen, men jeg brugte kun et par blade af hver.
Opskriften er fra "LCHF- spis dig mæt og glad" af Jane Faber.

Jeg kom så også lige lidt loppefrøskaller i for at få lidt fibre.

LCHF-smoothie (1 stort glas)
75 g. frosne jordbær
75 g. frosne hindbær
1½ dl. fuldfed kokosmælk
evt. 1 pasturiseret æg
½ tsk. vaniljepulver
1 tsk. loppefrøskaller
revet skal af ½ citron
ca. 10 blade krydderurter

Kom det hele i blenderen og blend til den rigtigt konsistens.
Drikkes med det samme- evt. med ægget som blødkogt hvis du ikke kommer det i smoothien.

Ingen kommentarer: