søndag den 7. juli 2013

Madplan- uge 28

Sommermad og grillmad. Fisk, nye kartofler, masser af grøntsager og jordbær til dessert hver dag. Det er menuen for denne uge.. Ok, jeg prøver stadig at skrue lidt ned for stivelsen (og sukkeret), så det bliver ikke til nye kartofler hver dag, selvom jeg virkeligt elsker dem :) Kunne bare godt lige trænge til lidt sundhed og til at der måske røg et par kilo..
Vanen med at komme på torvet halter virkeligt for tiden, for jeg henter jordbær, kartofler og ærter ved Føltved-boden og det dækker ligesom det største behov for grønt. Det er bare dumt, for der er stadig meget lækkert at komme efter på torvet. I fredags fik jeg den sprødeste, grønne salat og et kæmpe dansk blomkål. Efter forsøget med LCHF er jeg blevet ret begejstret for blomkål:)


Mandag: Hel kylling med parmesan-persillemarinade på grillen, nye kartofler, sauce og grøn salat.
Tirsdag: Blomkålspizza. Sprød salat til.
Onsdag: Grillet tun med fetacreme, æblepesto og salat.
Torsdag: Er jeg i varmestuen.
Fredag:  Kyllingebryst fyldt med brie og krydderurter, Strawberry Caprese Salad, grøn salat.
Lørdag: Er jeg alene hjemme.
Søndag: Fiskedeller, grov kartoffelmos med tomater og dild, nye gulerødder og blomkål.

Denne uge vil jeg bage en omgang LCHF-knækbrød, for jeg elsker knækbrød med ost :) Torsdag skal jeg i Hjerterummet, så der bager jeg en kage og tager med, for det skylder jeg vidst efterhånden:) Ja, og den bliver altså med masser af sukker og hvedemel, for ellers er det ikke kage:)
Hvad skal I spise i denne uge?

Ingen kommentarer: