mandag den 3. marts 2014

LCHF-Carbonara

Jeg har fået en spiralizer, der tryller grøntsager om til de fineste pasta-lignende bånd. Jeg er vild med den! Den skal I nok høre mere om en af dagene:) Det er ikke meget pasta jeg spiser. Kristian er lidt mere skeptisk over det der squash:)
Denne version af carbonara er ganske lækker og jeg er sikker på, at jeg vil lave den igen. Det er ikke helt det samme uden den gode pasta, men til hverdag er det bare en god måde at få lidt ekstra grøntsager ned på. Opskriften er fra Jane Fabers første bog om LCHF. Der skulle være til 4 personer i portionen, men vi spiste altså næsten det hele, så det synes jeg ikke at der er. Hvertfald ikke hvis man er sulten ligesom vi var!

LCHF-Carbonara(2 pers.)
1 squash
3 gulerødder
1 dl. revet blomkål
1 løg
300 g. bacon i tern
2 æggeblommer
3 dl. fløde
2-2½ dl. revet parmesan
salt, peber

Skræl gulerødder og squash og kør det igennem spiralizeren. Ha du ikke sådan en kan en tyndskræller godt bruges. Bland grøntsags-pastaen med blomkålet.
Hak løget fint.
Steg baconen sprød på en tør og varm pande. Kom løget ved og lad simre til det er blødt og klart.
Kom grøntsagerne ved og vend godt rundt. Lad simre et øjeblik.
Pisk fløde, parmesan og æggeblommer sammen. Hæld det på panden, tag den af varmen og vend godt rundt. Vend rundt til det hele er blandet godt og saucen tykner lidt.
Krydder med en smule salt og rigeligt friskkværnet peber.
Server straks.

Ingen kommentarer: