mandag den 11. august 2014

Sticks med svinekød, æble og spidskommen

Vores nye gasgrill har været den bedste investering længe- sikke mange lækkerier der kan trylles frem på sådan en på ingen tid:)


Selvom jeg elsker at grille synes jeg godt at det kan være lidt en udfordring at finde på noget at komme på grillen.
De fleste dage er der ofte varmt, så det skal være nemt og for mig er det ikke nok med en kedelig pølse. Den anden dag blev det til disse sticks af svinekød. De hænger en smule fast, så de skal grilles med forsigtig hånd, men når de først lige har fået en stegeskorpe går det uden problemer.
Vi fik en salat af vandmelon, spinat og feta, tazatiki og grillede majskolber dertil.
Når man lige som mig bruger træspyd skal de lige ligges i vand i 30 min. inden de skal bruges. Så undgår du at der går ild i dem under stegningen.

Sticks med svinekød, æble og spidskommen (6-8 sticks)
400 g. hakket svinekød
1 lille løg, finthakket
2 fed hvidløg, presset
1 syrligt æble, revet
½ tsk. spidskommen
½ tsk. soya
lidt mel
salt, peber


Rør alle ingredienserne godt sammen. Tilsæt lidt mel til at farsen er fast.
Del farsen i 6-8 portioner og form hver til en aflang, flad frikadelle. Stik 2 spyd ind i hver.
Grill dem på en varm grill til de er sprøde og gennemstegte.

Ingen kommentarer: