søndag den 15. august 2010

Chokoladeboller...

Lidt sødt skulle der også til, så jeg har også bagt lidt chokoladeboller..
Denne gang valgte jeg at bruge opskriften "Boller- de fede" fra "Varm på brød- lun på boller" bar sån for sjov, når de nu skulle være usunde alligevel:)
Jeg tilsatte 150 g grofthakket chokolade til opskriften og undlod også her kardemommen.
Også denne opskift sagde 16-20 boller, hvor jeg kun har fået 12 boller ud af det..


Chokoladeboller (12 stk)
600 g hvedemel
2 dl mælk
50 g gær
2 æg
100 g smeltet smør
2 spsk sukker
1 tsk salt
150 g grofthakket, mørk chokolade.


Rør gæren ud i mælken og æggene.
Tilsæt smør, sukker og salt og bland det godt.
Rør chokoladen i.
Kom melet i og ælt til dejen slipper skålen.
Dejen hæver ca. 15 min - jeg lod den stå 30 min..
Del dejen i 12 stykker og form som boller, der ligges på en bageplade med bagepapir.
Bages ca. 12 min ved 210 grader..

Eftersnak: Bollerne var SÅ gode. De er svampede og tunge og med rigeligt chokolade- det kunne smages de indeholdte smør i forhold til opskriften på valnøddebrudene..

Ingen kommentarer: