søndag den 15. august 2010

Djævlecupcakes med chokoladecreme..

Åh ha, ved ikke rigtig havd der er med mig og kameraet for tiden, mine billeder er igen blevet slettet efter jeg li har lagt dem på- mon det er hævn fra dengang jeg tabte det?

Idag havde jeg kage med til torsdags-kaffen på kontoret.
Det blev til Djævecupcakes med chokoladecreme- de er virkeligt gode og smager så syndige.
Uhm.. Prøv dem!!
De er svampede og smager tilpas af chokolade. Glasuren er så lækker og lidt syrlig, så det ikke bliver alt for sødt..
Opskriften sagde 18 stk, jeg fik 12 rimeligt store muffins, der blev pyntet med lyserødt glimmer, sukkerhjerter og kandiserede violer- ren barbiefest:)


Djævlecupcakes med chokoladecreme
50 g blød smør
115 g farin
2 store æg
115 g mel
½ tsk natron
25 g kakaopulver
1 1/4 dl creme fraiche

Chokoladecreme:
125 g mørk chokolade
2 spsk sukker
1½ dl cremefraiche


Kom smør, farin, æg, mel, natron, kakao i en skål og pisk med håndmixeren til det netop er glat.
Vend cremefraichen i.
Fordel dejen i muffinsforme og bag kagerne i 20 min. i en forvarmet ovn ved 180 grader. Kagerne skal hæve og føles faste.
Lad dem afkøle.
Bræk chokoladen i stykker og smelt den over vandbad.
Tag den fra varmen og lad den køle lidt af.
Pisk creme fraichen og sukker i, til du får en jævn creme.
Bred chokoladecremen over kagerne og pynt dem hvis du har lyst.
Lad dem stå på køl indtil servering.

Ingen kommentarer: