lørdag den 14. august 2010

Risengrød i ovn...

Inde hos Sifka så jeg noget smart! Risengrød lavet i ovnen!
Herhjemme skændes vi altid om, hvem der skal rører og hvor længe:)
Denne metode løser problemet og virker ganske fint.
Jeg rørte i det 4-5 gange undervejs, men det er først til sidst det går stærkt. Af vane tog jeg desværre fat i grydens håndtag, så je har brændt to fingre- AV! Så vær forsigtig med de der vaner!

Risengrød i ovn(2-3 pers)
2½ dl vand
2 /4 dl grødris
1 l sødmælk
en smule salt


Kog vandet op i en gryde, der kan tåle at komme i ovnen- mine grydelåg er af glas, så jeg lavede et af et par lag stanniol.
Når vandet koger tilsættes grødrisene og salt og koger 2 min under omrøring.
Tilsæt mælken og kog det op.
Dæk gryden til og kom den i en 200 gr. varm ovn i ca. 1 times tid.
Rør et par gange undervejs.
Serveres med kanelsukker og smørklat:)

Ingen kommentarer: