lørdag den 14. august 2010

Tocansk tomatsuppe...

I sidste ug blev jeg nød til at købe "Alt for damerne" for at få det tillæg om julekager og konfekt der var med...
Inde i bladet var et afsnit om supper og så måtte jeg lige prøve denne her tocanske tomatsuppe med brød og bønner. Selvom det er lidt underligt med brødet i suppen, så smager den rigtig skønt og varmer godt.
Husk at brug gode, økologiske dåsetomater, de smager altså noget bedre og knapt så syrlige.
Opskriften er til 4 personer, men jeg vil sige at der er til hvertfald 4 personer mere, også selvom jeg ikke har serveret brød eller andet dertil..


Tocansk tomatsuppe(4-6 pers)
100 g ciabattabrød
2 store hakkede rødløg
3 fed presset hvidløg
3 dåser flåede, hakkede tomater
2 spsk tomatpure
½ l grøntsagsboullion
1 tsk sukker
1 dåse afdryppede hvid bønner
½ dl basilikumblade i strimler
salt, peber, olivenolie


Skær ciabattabrødet i tern og læg det på en bageplade med bagepapir.
Rist det gyldent og sprødt ved 225 grader. Lad det køle lidt af
Svits hvidløg og løg i olivenolie.
Når løgene bliver bløde tilsættes dåsetomaterne, tomatpure, boullion, sukker og lidt salt og peber.
Varm suppen igennem og lad den småsnurre.
Bræk brødet i små stykker og kom det i supen.
Lad den småsimre ca 15 min.
Kom bønnerne igennem og varm det hele igennem.
Smag til med salt, peber og sukker.
Drys med basilikum vd serveringen.

Ingen kommentarer: