lørdag den 27. november 2010

Citronpasta med kylling, nødder og ost..

Denne lækre pastaret faldt jeg over hos Birthe og det skal jo ikke være nogen hemmelighed, at vi er vilde med pasta herhjemme:)
Retten er mild, rigtig velsmagende og nem at lave.
Noget jeg helt sikkert vil servere for gæster i nærmeste fremtid!
Jeg havde en rest brune champignons, som jeg kom ved og havde jeg haft noget spinat, så havde jeg også tilsat en ordenlig håndfuld, for at få lidt ekstra grønt med.
Retten kunne også godt ha brugt lidt mere basilikum, men den jeg havde smagte nu heller ikke af så meget.
Opskriften siger oprindeligt hasselnødder, men jeg brugte valnødder.
Nu er jeg altså ikke vild med sån noget blå-grønt ost, så jeg brugte en cremehvid skimmelost fra Høng- det må være en smagssag:)

Citronpasta med kylling, nødder og ost (2 pers.)
1 pk. frisk pasta
2 kyllingebrystfileter
½ pk. mild skimmelost (ca. 75 g)
1 stort bundt basilikum, hakket
lidt nødder, hakkede
saften af ½ citron
revet skal af 1 hel økologisk citron
1 dl fløde
1 håndfuld brune champignon i skiver
salt, peber, olivenolie

Kog pastaen efter anvisningen på pakken.

Lad den dryppe godt af, når den er færdig.
Skær kyllingen ud i små tern og steg den i lidt olie, til den er spørd og lækker.
Krydr med salt og peber.
Lad champignonerne stege med et øjeblik.
Smelt osten sammen med fløden og vend alle ingredienserne sammen med den nykogte pasta.
Smag til med salt, peber og citronsaft.
Server med det samme sammen med salat og godt brød.

Ingen kommentarer: