mandag den 23. maj 2011

Birchermysli

Jeg er altid på jagt efter nye morgenmads-opskrifter, for jeg synes nemt, at jeg bliver træt af at spise det samme.
Derfor prøvede jeg også denne opskrift på Birchermysli fra Gordon Ramsays "Spis Sundt" i sidste uge, men det var ikke nogen succes.
Jeg synes, at den var smagsløs og klistret, ikke noget for mig!
Så vil jeg hellere have en almindelig omgang havregrød eller en smoothie med musli.

Birchermysli (1 pers.)
50 g. havregryn
2-2½ dl. skummetmælk
½ æble, revet
½ dl. yoghurt naturel
2 tsk. flydende honning

Tilbehør:

Frugt eller bær
Ristede, hakkede nødder
lidt ekstra honning

Kom havregrynene op i en skål og hæld mælken over- der skal være nok mælk til, at havregrynene lige er dækket.

Dæk skålen til og lad det trække i køleskabet mindst 1 time, helst natten over.
Næste dag røres revet æble, yoghurt og honning i havregrynene.
Tilsæt lidt mere mælk, hvis blandingen bliver for tyk.
Server med bær, frugt, ristede nødder og honning på toppen.

3 kommentarer:

Margit sagde ...

mmmm herlige - lige noget for mig

x margit

cretive tail

Anonym sagde ...

Hvor træls at det ikke blev godt.
Jeg spiser det samme hver evige eneste dag, stort set, også i weekenderne. Havregryn med mælk på - jeg bliver lidt træt af det af og til, men det er så dejlig nemt og på den tid af dagen fungerer min hjerne alligevel ikke rigtig, så der er ikke fantasi til det helt store :-D

KH
BIrthe

MissMuffin sagde ...

Margit, jeg håber du synes om det, for det var jo ikke lige mig..

Birthe, det kan jeg ikke, det blir hurtigt for kedeligt for mig, så jeg skifter meget!
Men, havegryn med mælk og rosiner er også noget, som jeg ofte spiser, for det er hurtigt, nemt og mætter meget længe:)