lørdag den 18. august 2012

Tomato Cheese Tart

Denne tærte er en syndig lille sag, som smager rigtig skønt- både som brunch, frokost og en hurtig aftensmad. Jeg var ret så doven, så jeg brugte en færdig rulle butterdej, men jeg vil helt sikkert lave en grov tærtedej en anden gang, for det bliver lige blødt nok.
Normalt spiser jeg ikke rigtigt pølser. De er simpelthen for røgede og fede, men i Salling er de begyndt at forhandle nogle lækre kyllingepølser, så dem har vi altid på lager nu.

Inspiration til tærten fandt jeg hos Delicious Happens.
Vi fik en sprød salat til med masser af ærtesalat, gulerødder, ærter og agurk. Uhm..

Tomato Cheese Tart
1 rulle butterdej (eller anden tærtedej)
3 gode pølser
3 store tomater
2 fed hvidløg, presset
1 dl. revet mozzarella
olivenolie, salt, peber

Skær pølserne i skiver og steg dem sprøde i lidt olienolie.
Tilsæt hvidløget og svits et øjeblik.
Fordel tærtedejen i et smurt tærtefad og pres den godt op af kanterne.
Fordel halvdelen af osten over bunden.
Skær tomaterne i skiver og fordel dem over bunden- de må godt overlappe lidt.
Fordel så de stegte pølser over og derefter resten af osten. Krydder med salt og peber.
Bag tærten ved 200 grader i ca. 25 min, så osten er gylden og sprød.

Ingen kommentarer: