søndag den 18. november 2012

Sunde bananpandekager


Nu har jeg set de her sunde pandekager med banan og æg alle vegne, så nu måtte de prøves. Versionen kun med æg og banan lød ikke særligt lækker, men så faldt jeg over en version på Instagram med havregryn og blåbær. Det lød bedre og det smagte også super lækkert. Sammen med en smoothie holdte den mig rigtig fint mæt indtil frokost.
God start på en tidlig lørdag imorgen:)

Line fra Uni har lært mig, at man godt på spise de her pandekager med en lille smule Nutella, så det blev jeg jo nød til:) Jeg dryssede lidt granatæblekerner på, men andre bær, frugt, hakkede nødder osv. vil også være super lækkert.

Sunde bananpandekager (3 tykke pandekager-1 pers.)
1 banan
2 æg
1 1/4 havregryn
2 spsk. hørfrø
½ dl. frosne blåbær
½ spsk. vaniljesukker

Tilbehør:
Frisk frugt eller bær
Evt. lidt nutella

Mos bananen rigtig godt med en gaffel og bland den sammen med de andre ingredienser. Dejen skal være så tyk, at den ikke flyder alt for meget ud på panden.
Varm en pande op med en smule smagneutral olie eller smør og fordel dejen i 3 tykke pandekager. Steg dem et par minutter på hver side og spis med det samme med lidt nutella og frisk frugt.
Smoothien var måske ikke så køn, men den smagte skøøønt. Den består af et syrligt æble, en lille banan, en stor håndfuld babyspinat, et par dl. frosne bær, en mandarin, yoghurt og godt med vanilje. Banan i smoothie er ikke min favorit, men jeg havde ikke flere avocado- det giver altså den bedste konsistens og ikke ret meget smag.

Ingen kommentarer: