onsdag den 21. maj 2014

Rabarberkylling med kokos

Det er lidt småt med inspirationen lige i øjeblikket, men jeg ender gang på gang hos Vanløse Blues, der altid har lækkerier på menuen. Som denne nemme og smagfulde kylling med rabarber, kylling og kokosmælk. Når man ligesom os har 2 små rabarberplanter i haven skal det selvfølgeligt udnyttes, så det passede lige med høsten:)
Min kylling nåede ikke at marinere, men alligevel fik jeg et rigtigt godt resultat. Som sædvanligt blev opskriften også lige tilpasset køleskabets indhold, så opskriften kommer som jeg fik den lavet. Vi fik blomkålsris og smørstegte asparges til.

Rabarberkylling (2 pers.)
2 kyllingebryster
3 stængler rabarber
2 dl. kokosmælk
½ dl. citronsaft
2 fed hvidløg, presset
1 tsk. karry
1 lille bdt. persille
salt, peber

Krydder kyllingebrysterne med salt og peber.
Brun dem i olivenolie ved høj varme, så de får lidt farve.
Skær rabarberen i tynde skiver og hak persillen.
Kom rabarber, kokosmælk, citronsaft, hvidløg,  karry og halvdelen af persillen ved og lad det simre et øjeblik.
Kom det hele op i et ildfast fad og steg det færdigt i ovnen ved 200 grader i ca. 25 min.

Ingen kommentarer: