lørdag den 14. august 2010

Bananpandekager...

Vi startede morgenen med lækre, tykke pandekager, som kun kan anbefales:)
Herhjemme er pandekager til morgenmad noget vi får med jævne mellemrum for jeg må indrømme at jeg ELSKER det:) Di her er også super lækre..
Sammen med et tyndt lag Nutella, appelsin og et drys hakkede mandler.. MUMS!
Portion er ret stor, så lav kun halvdelen hvis i er 2 som vi er herhjemme..

Bananpandekager (12-16 stk)
300 g hvedemel
4 spsk sukker
4 tsk bagepulver
2 tsk vanilje
1 tsk salt
5 dl mælk
2 æg
1 moden banan

Bland mel, sukker, bagepulver, vanilje og salt.
Pisk æg og mælk sammen og pisk det grundigt sammen med mel-blandingen.
Mos banan grundigt med en gaffel og rør den i dejen.
Bag pandekagerne i lidt smør ca. ½-1 dl dej pr. styk. Jeg lavede 3 stk af gangen.
Vend dem, når oversiden begynder at boble...

2 kommentarer:

TypicalTreats sagde ...

Hejsa!
En super blog du har fået lavet dig :)
Jeg ville bare spørge om man behøver en speciel pande til at lave dem, eller kan man bare bruge en almindelig stegepande? :)

MissMuffin sagde ...

Tak:)
Det skal man ikke! Dejen er så tyk, at den ikke flyder så meget ud, så bare brug en stor pande, så der er plads til nogle stykker af gangen:)
Jeg havde helt glemt denne her opskrift- den skal da lige laves igen snarest:)