mandag den 16. august 2010

Hjemmelavet müesli med chokolade og kokos...

Den grønne Pige har desværre lukket ned for bloggeriet, men derfor er der stadig masser af inspiration at hente på hendes side.
For tiden har jeg ikke rigtig lyst til morgenmad(nutella-depression), men jeg bliver utilpas hvis jeg ikke får noget ned. Så nu har jeg prøvet at lave min egen müsli, for så er sukkerindholdet også til den side, hvor det ikke nærmer sig slik i stedet for morgenmad.. Sammen med yoghurt og frugt bliver det en dejlig morgenmad.
Gryn, kerner, nødder, frø, frugt osv. kan mikses efter egen smag, så jeg blandede bar hvad jeg synes.

Hjemmelavet müsli med chokolade og kokos
3 dl 5-kornsgryn
2 dl speltflager
½ dl hørfrø
½ dl solsikkekerner
1 dl mandler, grofthakkede
½ dl hasselnødder, grofthakkede
1 dl kokosmel
6 tern mørk chokolade(80 %), grofthakket
1½ dl kogende vand
2 store spsk honning


Kom gryn, speltflager, hørfrø, solsikkekerner og nødder i en lille bradepande.
Opløs honningen i det kogende vand og hæld det over blandingen.

Bland det hele godt med fingrene, så det hele bliver lidt fugtigt.
Rist blandingen ved 180 grader i 20-25 min til det er gyldent- rør et par gange undervejs.
Når blandingen er kølet af, tilsættes chokolade og kokosmel og müslien kommes på et glas med låg.

Ingen kommentarer: