torsdag den 2. september 2010

Pizzaer med hjemmelavet tomatsauce...

Kristians pizza: tomatsauce, frisk mozzarella, oksekød, grillede peberfrugter og blandende tomater.

Min pizza: tomatsauce, frisk mozzarella, stegte squash, stegte peberfrugter og masser af søde gule cherrytomater. Godt med pesto fra igår ovenpå den færdigbagte pizza.

Vi elsker hjemmelavede pizzaer herhjemme og får det tit- men altid denne bund, for den er perfekt! Grov, sprød og mættende.
Fyldet variere, men der er altid tomatsauce og frisk mozzarella på, for det er uundværligt.
Tit bruger jeg en færdiglavet tomatsauce, men der var ikke nogen på lager, så jeg lavede selv en, som blev rigtig god, selvom den måske var en smule tynd.

MissMuffins pizzasauce med ost (til 2-3 pizzaer)
1 ds. hakkede, flåde tomater
1 lille ds. tomatpure
½ bdt. frisk basilikum
en lille klump gruyere/parmesan (ca. 20-25 gram)
salt, peber og en nip sukker

Blend det hele sammen og smag til med salt, peber og en smule sukker.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis du har mange tomater, f.eks. fra din have eller drivhus, kan du lave en dejlig tomatsauce og fryse den ind i portionen.
Jeg svitser løg i lidt olivenolie, tilsætter udstårne tomater og timian, drysser med salt og et nip sukker, lader der småkoge en lille times tid.
kh Anni

MissMuffin sagde ...

Hej Anni

Tak for tippet:)
Tomaterne hentes hjemmefra min forældres drivhus, så de er endnu ikke i overflod, men jeg har overvejet at "molle" en ordenlig portion til tomatsauce, for det spiser vi meget af herhjemme:)

Hanne K's verden sagde ...

Pizza er bare altid godt! Og frisk mozarella er så lækkert - min yndlingsversion er nok en god tomatsauce og mozarella. Simpelt og fuld af velsmag.

Michelle sagde ...

NAMMA NAM!!!!!!!
Hold da op det ser lækkert ud!!

:)

http://so-this-season.blogspot.com/

MissMuffin sagde ...

Hanne, pizza er også noget vi får tit, for fyldet kan varieres i det uendelige..
Nu har jeg også fundet den perfekte bund, så er det endnu bedre!

Michelle, det er også lækkert, nemt og billigt at lave, så kast dig endeligt ud i det:)