fredag den 4. marts 2011

Jomfruhummerfyldt rødspætte med kryddersmør..

Ja, det var vidst fredagsnydning vs. fredagslidelse herhjemme:)
Jeg synes, at der smagte rigtig lækkert, men Kristian påstod det smagte udemærket- men han var nu meget længe om, at komme igennem hans portion:)
Det er også utroligt med ham. Idag fandt han da ikke noget der ligende et ben, men selvfølgeligt gravede han et lille bitte mikroskopisk stykke skind frem, som han nærmest var ved at kvæles i:)

Jeg er meget tilfreds med den første fiskepakke fra Skagenfood.
Denne gang var der 7 flotte rødspættefileter og 6 store jumfruhummerhaler med i pakken.
3 af fiskefileterne måtte i fryseren, for så meget kan vi ikke spise.
Emballagen er virkeligt smart, effektiv og hygiejnisk. Jeg modtog pakken med fisk igår og kom den på køl.
Idag var der stadig masser af is i kassen og fisken var lækker og frisk.
Eneste minus er måske, at der ikke var en vejledning med til rensning af hummerhalerne.
Jeg ved godt, hvordan men fjerner tarmen, men andre ved det måske ikke?
Den er ikke særligt lækker at få med i maden.

Opskriften lyder på bønner og blommesaute som tilbehør, men det droppede jeg.

Bønner bryder jeg mig ikke om og blommer er ikke rigtig til at få nu.
Jeg serverede små stegte kartofler og lynstegte grøntsager til.

Jomfruhummerfyldt rødspætte med kryddersmør (2 personer)

4 rødspættefiletter
6 jomfruhummerhaler
3 spsk. smør
1 spsk. rasp
3 spsk. hakkede krydderurter
1 lille dl. hvidvin
salt, peber

Tilbehør:

Stegte kartofler
Grøn salat eller stegte grøntsager

Fjern skallen på hummerhalerne ved at flække den på "maven".

Skær et lille snit langs ryggen og fjern den sorte tarm fra hver hummerhale.
Hak hummerkødet groft.
Bland hummer, smør, rasp. krydderurter og en smule salt og peber.
Rul hver fiskefilet sammen og læg dem i et ildfast fad.
Fordel kryddersmørret over fisken og hæld hvidvin i bunden af fadet.
Bages 10-12 min. ved 200 grader.

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Øj, det lyder godt! Vil I fortsætte med at købe hos dem?

MissMuffin sagde ...

Det var også lækkert:)
Ja, jeg tror, at vi hvertfald lige giver det et par chancer mere.
Hvis kvaliteten og mængden bliver ved med at være den samme bliver vi nok ved med at få fisk ca. hver 3. uge derfra:)