mandag den 7. marts 2011

MissMuffins Tomattapenade..

Da jeg i torsdag lavede den lækre laks valgte jeg at bruge tomattapenade istedet for oliventapenade, for jeg er ikke så vild med oliven.
Et lille bitte glas tomattapenade koster i Føtex ca. 35 kr. og det blev jeg altså for nærig til, så jeg lavede min egen og meget billigere version, som endte rigtig godt:)
Både på fisken, men også i en sandwich eller måske sammen med lidt varm pasta.

MissMuffins Tomattapenade
1 glas soltørrede tomater i olivenolie, ca 250 g.
70 g. pinjekerner
1 fed hvidløg
skal af ½ citron
ca. 1 dl olivenolie
meget lidt salt og peber

Kom de soltørrede tomater inkl. olien fra glasset op i et blenderglas sammen med hvidløg og citronskal.

Rist pinjekerner på en varm og tør pande og kom dem ved.
Blend massen rigtig godt og spæd undervejs op med olivenolie til den ønskede konsistens er opnået- det kal være som en tyk "pasta".
Smag til med salt og peber.
Opbevares på køl i ca. 1 uges tid.

Ingen kommentarer: