onsdag den 10. august 2011

BLT

 Inspireret af denne smukke blog lavede jeg BLT-sandwich til vores frokost i lørdags og det var et hit:)
Jeg kan godt li at gøre lidt ekstra ud af vores frokost i weekenden, for jeg får oftest rugbrød eller grovboller til frokost i hverdagen.
BLT står for Bacon, Tomato, Lettuce. Meget simpelt og ret lækkert!
Kristian vil hvertfald meget gerne have det igen:)
Jeg brugte ciabattabrød fra Salling og så nogle af de hjemmelavede, soltørrede tomater.
Kristian fik dog friske tomater i hans, da han ikke bryder sig om soltørrede tomater.

BLT (2 stk.)
4 skiver godt brød
4-6 skiver bacon
Salatblade
Friske eller soltørrede tomater
4 spsk. god mayonaise
1 spsk. finthakket basilikum
½ fed hvidløg

Start med at stege baconet til det er sprødt.
Lad det dryppe af på lidt køkkenrulle.
Rist brødet på begge sider.
Bland mayonaise, basilikum og hvidløg og smag til.
Smør brødskiverne med lidt af mayonaisen, kom et salatblad på, bacon, tomater og top med en skive brød.
Spises med det samme.


Til en BLT hører der sig en øl til, gerne en specialøl. Denne her var ikke dårlig:)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeps, den faldt jeg pladask for da jeg kom til USA for første gang for 20 år siden. Så simpelt og SÅ godt :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Jeg var meget overrasket over, hvor lækkert det faktisk blev- vi skal helt sikkert ha det snart igen:)

Anonym sagde ...

Ja, man tror det ikke helt når man hører om det :-) Det er også godt med avocado i, men så er det ikke en ægte BLT længere.
Jo bedre bacon du bruger, jo bedre bliver sandwichen. Jeg har set flere steder at de bruger applewood smoked bacon (sådan noget kan man jo købe derovre) og det glæder jeg mig til at smage...

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Det vil jeg lige huske, for jeg er vild med avocado:)
USA har bare flere spændende ting end vi har!
Jeg har dog set, at Føtex inde i byen har Back Bacon, som Jamie Oliver sværger til- vidst også kaldet "kotelet-bacon".
Det er tykkere skåret, så det skal prøves næste gang..