tirsdag den 27. marts 2012

Pizza med lufttørret skinke, mascarpone og frikskkværnet peber

Lige siden jeg så denne pizza hos Line vidste jeg, at den skulle afprøves:) Så selvom madplanen først sagde, at vi skulle have pizza på onsdag, så blev det igår. Nicole kommer nemlig idag og så kan vi passende få noget af det lækre laks jeg købte ved fiskemanden igår, for det gider Kristian ikke:) Så der blev han lige reddet:)
Mascarpone er en fed, italiensk flødeost. Umiddelbart ikke noget jeg ville komme på en pizza, men det smager altså bare vildt godt sammen med den salte skinke og peber:)
Meningen var egentligt, at jeg ville eksperimentere videre med "Pizzadej med surdej", men pga. tidsnød blev det bare den sikre og hurtige "Fuldkornspizzabund". Jeg lavede kun en pizza med mascarpone, mens den anden pizza blev lavet med champignon og cherrytomater. Næste gang laver jeg begge med mascarpone, for denne kombination ville også godt kunne klare lidt mere fyld:)

Pizza med lufttørret skinke, mascarpone og frikskkværnet peber (1 stk.)
½ portion fuldkornspizzadej
5 spsk. tomatsauce
4 skiver lufttørret skinke
ca. 100 g. frisk mozzarella
1/4 bøtte mascarpone
friskkværnet peber

Rul dejen ud til en cirkel.
Smør tomatsaucen ud over bunden og fordel skinken over.
Riv mozzarellaen i stykker og fordel den udover.
Fordel små klatter på ca. ½ tsk. marscapone ud over pizzaen.
Bag den i 5-6 min. ved 225 grader. Gerne på en varm bagesten!
Kværn sort peber over den, når den er færdig.

Ingen kommentarer: