tirsdag den 24. april 2012

Madplan- uge 17

Med "friske" kogebøger på hylden står opskrifterne i kø for at blive afprøvet, så i dene uge er der en masse nye opskrifter på madplanen.
Vi tyvstarter lidt med forårsgrøntsagerne, for allerede nu bugner butikkerne af ærter i bælg og asparges fra de varme lande. Efter en masse rodfrugter her i vinter er det fristende med lidt nyt!

Mandag: Kristian er i Barcelona // jeg arbejder sent
Tirsdag: Lun salat med stegte kartofler og bacon. Brød til.
Onsdag: Cremet pasta med asparges. Brød til.
Torsdag: CousCous-salat med avocado, pistacie og ærter og parmasvøbt svinemørbrad.
Fredag: Arbejder jeg sent // en rugbrødsmad
Lørdag: Farseret ungehanebryst med 2 slags løg og rucolamayonaise.
Søndag: Spaghetti and Meatballs- ny opskrift skal afprøves.

Denne uge skal der bages nogle gode surdejsboller til madpakken og en ny portion knækbrød. Knækbrødene er et hit i min madpakke, så de er ved at være væk!
Jeg har også lovet min gruppe kage, så det bliver enten cupcakes eller macaroons.

Ingen kommentarer: