tirsdag den 12. marts 2013

MissMuffins koteletter i fad

Her det sidste stykke tid har jeg flere gange savlet længe over en omgang koteletter i fad rundt omkring i blogland. Til sidst kunne jeg ikke modstå fristelsen og serverede sådan en omgang en søndag aften sammen med ris og dampet broccoli. Puuh, vi spiste alt for meget!
Det er ikke en kalorielet ret, for jeg sværger til en ordenligt skvæt piskefløde. Til gengæld kommer jeg ikke de der frygtelige coctailpølser i, for de smager ret så forfærdenligt! Min version indeholder også en ret stor mængde løg og champignon og løg, for det er nærmest det bedste ved det hele:) Ja, og jeg er også vild med et ordenligt drys persille på toppen..

MissMuffins koteletter i fad (4- pers.)
10 koteletter
4 store løg
250 g. champignon
2 ds. flåede, hakkede tomater
½ l. piskefløde
2 spsk. paprika
mel, salt, peber

Skær løgene i tynde ringe. Rens champignons og skær de i skiver.
Vend koteletterne i en smule mel og brun dem af i en pande med lidt olivenolie.
Krydder dem med paprika og godt med salt og peber.

Læg koteletterne i et stort ildfast fad.
Steg løgene på panden til de bliver en smule bløde. Hæld dem over koteletterne sammen med stegevæden. Kom herefter champignons, dåsetomater og piskefløde ved.
Steg det ved 200 grader varmludt i ca. 1 time.
Server med ris og dampede grøntsager.

Ingen kommentarer: