tirsdag den 20. marts 2012

Tunsteak med Avocado-Wasabi Creme

Tunsteaks er ikke noget jeg har forsøgt mig med før, men det bliver bestemt ikke sidste gang. Tunen smager meget lidt af fisk. Kristians synes den smagte lidt af bøf:)
Jeg stegte dem, så de var netop gennemstegte. De fleste vil nok mene det er ret så forkert, for tunsteaks bør serveres en smule røde indeni. Men jeg kan bare ikke klemme rå fisk ned!
Super nemt at lave! Opskriften er fundet på den danske Foodblogging.
Avocadocremen var rigtig lækker og frisk. Ærtepesto ville heller ikke være dumt dertil.
Vi fik desuden kartoffelfritter og lidt salat dertil. Skøn og sund aftensmad, men tun er altså lidt dyrt. 2 små bøffer koster 70 kr, så det er ikke hverdagsmad.

Tunsteaks med Avocado-Wasabi Creme (2 pers.)
2 tunsteaks
2 små avocadoer
ca. ½ tsk. wasabipasta
lidt citronskal
salt, peber

Steg tunsteaksene på en grillepande i ca. 2-3 min. på hver side.
Krydr med salt og peber.
Mos avocadoerne og smag til med salt, wasabipaste og citronskal.
Server tunsteaksene med avocadocremen på toppen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhmm, hvor ser det lækkert ud. Det er alt for længe siden jeg har fået en tunsteak :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Birthe, det smager altså super lækkert, så det kan du roligt kaste dig ud i:)